Bewoners

We streven ernaar onze bewoners een fijne (thuis)plek te bieden. Op dit moment zijn er nog enkele appartementen beschikbaar.

Aanmelden

Het aanmeldformulier voor Stichting Eigen Sleutel kan hier worden gedownload. Let op: het formulier bestaat uit meerdere pagina’s en vergeet niet om het formulier te ondertekenen. E-mail het ingevulde formulier naar info@stichtingeigensleutel.nl.

Als u nog geen WLZ-GGZ WONEN indicatie heeft, kunt u zich toch aanmelden. Wij adviseren echter om dit zo snel mogelijk in gang te zetten, gezien de mogelijk lange wachtlijsten. Als u hulp nodig heeft, neem dan contact op met MEE of een zelfstandige cliëntenondersteuner in u regio.

Het is tevens van belang in te schrijven bij Woonmeij. Dit kunt u eenvoudig online doen.

Aspirant-bewoners dienen te voldoen aan de volgende criteria:

• De minimumleeftijd bij aanmelding is 17 jaar. De minimumleeftijd van start wonen is 18 jaar. (Minimumleeftijd eerste intake vindt plaats niet voor de leeftijd van 17 jaar, 10 maanden. De reden hiervoor is omdat deze het best aansluit bij de periode waarin de WLZ-indicatie op gebaseerd zal zijn).
  • Er is betrokkenheid bij het ouderinitiatief van ouder(s), mentor, en gewaarborgde hulp en deze onderschrijven de visie van Stichting Eigen Sleutel.
  • Bij meervoudige problematiek, moet ASS voorliggend zijn. De zorgaanbieder beoordeelt of eventuele andere problematieken te begeleiden zijn.
  • Er mag geen sprake zijn van een verslavingsproblematiek, zoals drugs, alcohol of gokken. Onze intentie is om een rookvrij ouderinitiatief te maken. Als dit wel voorkomt tijdens het wonen kan dit gevolgen hebben voor het deelnemen in het ouderinitiatief.
  • Er mag geen sprake zijn van ernstige lichamelijke beperking, daar de begeleiding van onze doelgroep niet deze begeleiding/verzorging kunnen bieden. Er zijn geen verpleegkundigen aanwezig.
  • De bewoner dient bij voorkeur te beschikken over een WLZ GGZ pakket 3 indicatie PGB.
  • Er dient sprake te zijn van een diagnose/stoornis binnen het autisme spectrum (ASS) gemiddeld tot hoog IQ: de ondergrens is 85.
  • De inkomsten van de toekomstige bewoner moet onder de grens liggen om in aanmerking te komen voor een sociale huurwoning. Dit vanwege de overeenkomst met Woonmeij.
  • De toekomstige bewoner kan zijn/haar huur betalen.
  • Je bent in staat om, met ondersteuning / begeleiding, zelfstandig te wonen.
  • Je kunt je eigen voordeur ‘beheren’. Hiermee wordt bedoeld dat je in staat bent je eigen privacy te bewaken en verantwoordelijkheid te dragen voor je eigen veiligheid. Bijv. je kunt zelf je (voor)deur afsluiten en beheren en je bent in staat zelf te selecteren wie je wel en wie je niet ‘zomaar’ binnen moet laten.
  • Je bent zelfstandig voor wat betreft je persoonlijke verzorging en je kunt eenvoudige huishoudelijke werkzaamheden zelfstandig verrichten.
  • Je hebt geen (ernstige) gedragsproblemen die overlast kunnen veroorzaken voor medebewoners.

Huurovereenkomst en huisregels

Elke bewoner heeft een eigen huurcontract met Woonmeij waarin algemene regels worden beschreven. Daarnaast sluit de bewoner een contract af met zowel Stichting Eigen Sleutel als de zorgaanbieder, waarin aanvullende regels en afspraken worden vastgelegd. De drie overeenkomsten zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Zorgprofielen

GGZ-Wonen met intensieve begeleiding en verzorging (GGZ-Wonen 2) en GGZ-Wonen met intensieve begeleiding en gedragsregulering (GGZ-Wonen 3), kunt u terecht op de volgende link: Zorgprofielen GGZ wonen.

Het grootste deel van het PGB budget, behorend bij voorkeur bij de indicatie WLZ-GGZ Wonen pakket 3 + 100% wooninitiatieventoeslag, zal ingezet worden voor het inkopen van individuele en collectieve zorg bij Stichting Eigen Sleutel. De exacte hoogte van het niet-collectieve deel van dit budget zal worden afgestemd op basis van de zorgbehoefte van de bewoner.

Inschrijfgeld

Als we een afspraak plannen voor het intake gesprek, vragen wij eenmalig bijdrage van €50 te betalen. Op het moment dat u besluit toch niet te komen wonen bij ons ouderinitiatief dan kunt u dat bedrag niet terugvorderen. Als het bestuur na de screening tot de conclusie komt dat je niet binnen ons ouderinitiatief past, dan betalen we de helft van het inschrijfgeld terug.

Na aanmelding zullen de leden van de intake commissie, zolang er nog plaats is, een huisbezoek afleggen voor een gesprek. Bij een wederzijds positief bevonden gesprek neemt de gedragsdeskundige van de zorgaanbieder contact met u op.

Wachtlijst

De wachtlijst bestaat uit door zowel zorg als bestuur positief beoordeelde aspirant bewoners, welke direct plaatsbaar zijn.

Een bewoner is direct plaatsbaar, aan de juiste randvoorwaarden voldoet:

• Positief advies na intake
  • Tenminste 18 jaar
  • Beschikt over een relevante WLZ indicatie
  • Staat ingeschreven bij de wooncorporatie

Wanneer een woning beschikbaar komt, zal eerst plaatsbare persoon op basis van inschrijfdatum (oudste inschrijving eerst) benaderd worden voor plaatsing.

Op dit moment zijn er nog appartementen beschikbaar.

beeldmerk Stichting Eigen Sleutel

“Een fijn thuis in het hart van Sint-Oedenrode”

Algemene informatie

Veelgestelde vragen

Klik hier voor een overzicht van vragen.

Documenten

Hier vindt u o.a. het inschrijfformulier.

beeldmerk Stichting Eigen Sleutel

Hier vindt u het laatste nieuws.