Welkom bij
Stichting Eigen Sleutel

We zijn blij met uw interesse in ons ouderinitiatief, het eerste woonproject in zijn soort in de gemeente Meierijstad en omgeving. Onze focus ligt op (jong) volwassenen met autisme en een gemiddeld tot hoog IQ die 24-uurs begeleiding nodig hebben.

Veelgestelde vragen

Vraag: Kunnen alleen mensen uit Meierijstad aanmelden?

Antwoord: In eerste instantie richten we ons als ouderinitiatief op de gemeente Meierijstad, waarna we ook mensen buiten de regio verwelkomen. Komt u niet uit Meierijstad? Neem contact gerust met ons op.

Vraag: Wie bepaalt wie er mag komen wonen?

Antwoord: De bewoners ondergaan een screening door leden van het bestuur en een gedragsdeskundige van onze zorgpartner. Deze screenings samen beoordelen of de aspirant-bewoner geschikt is voor ons ouderinitiatief. Immers de beschikbare zorg moet wel aansluiten op de zorgbehoefte. Op basis van deze bevindingen samen wordt besloten of een kandidaat bij Stichting Eigen Sleutel kan komen wonen.

Vraag: Is MEE het aanspreekpunt voor meer informatie?

Antwoord: Nee, heb je vragen over het ouderinitiatief neem dan contact op met het bestuur. Voor informatie over WLZ-GGZ indicatie pakketten of PGB is MEE de aangewezen instantie.

Vraag: Is het mogelijk mijn huidige ambulante begeleiding mee te nemen en te financieren vanuit een vrij te besteden bedrag uit het WLZ-budget?

Antwoord: In de meeste gevallen is dit niet mogelijk, we zullen collectief begeleiding inkopen bij de zorgaanbieder en zij zullen een eigen team samenstellen voor ons initiatief. De mogelijkheden voor eigen ambulante zorg is daardoor zeer beperkt, in speciale gevallen kan de zorgaanbieder meedenken welke mogelijkheden er zijn. Voor meer informatie over dit onderwerp neem contact op met het bestuur.

Vraag: Wat is de rol van ouder(s)?

Antwoord: Een hele belangrijke rol; het is niet voor niets een ouderinitiatief. We hebben ouders nodig voor het bestuur en de commissies.

Vraag: Hoe kan ik helpen/doneren?

Antwoord: Alle beetjes helpen! Onze stichting is voor een groot deel afhankelijk van donaties en sponsoring. De inkomsten van de bewoners zijn tenslotte voor de huur en zorg. Wilt u graag sponsoren of doneren? Heel fijn! Neem contact op met het bestuur.

Bij overige vragen kunt u ook contact opnemen met het bestuur

beeldmerk Stichting Eigen Sleutel

“Een fijn thuis in het hart van Sint-Oedenrode”

Algemene informatie

Veelgestelde vragen

Klik hier voor een overzicht van vragen.

beeldmerk Stichting Eigen Sleutel

Hier vindt u o.a. het inschrijfformulier.

beeldmerk Stichting Eigen Sleutel

Hier vindt u het laatste nieuws.