Vanaf afgelopen zaterdag is een van onze ouders begonnen met haar actie “Wandelen voor Wonen”. In “Wandelen voor Wonen” gaat Cathy Buiting 20 weken lang wekelijks tenminste 20 km wandelen in het mooie Meierijstad. Ze wil hiermee aandacht vragen voor ons initiatief en hopelijk ook geld of andere zaken inzamelen voor bijvoorbeeld het inrichten van onze gemeenschappelijke ruimte. Cathy wandelt de komende weken dus sowieso maar vindt het gezellig als je mee wil wandelen.

Heb je interesse dan kan je een mailtje sturen aan info@stichtingeigensleutel.nl en dat neemt zij contact met je op om samen een moment in te plannen en een mooie wandeling te kiezen.

Het idee voor het initiatief is ontstaan uit het idee dat we natuurlijk een ouderinitiatief zijn die het vooral moet doen met de vrijwillige inzet van ouders en betrokkenen en daarnaast met de middelen verkregen uit fondsen en subsidies. Deze laatste zijn er al een aantal aangevraagd en hier en daar ook toegezegd maar kijkende naar de kosten die er juist nu in deze fase van het woonproject zijn, is alle hulp hard nodig. Omdat er door allerlei partijen hard wordt gewerkt om het initiatief goed van de grond te krijgen wilde Cathy er als ouders zijnde, ook een bijdrage aan leveren. Stichting Eigen Sleutel zorgt samen met haar partners straks voor 20 appartementen met bijpassende begeleiding voor deze doelgroep en dus heeft Cathy deze 20 symbool laten staan voor haar wandelactie. 20 weken, 20 km zodat er hopelijk zoveel mogelijk aandacht, geld of andere vormen van inzet worden ingezameld om dit initiatief tot een succes te maken.

Naast dat ze hoopt dat haar actie aandacht trekt van mogelijk nog potentiële bewoners en andere geïnteresseerden hoopt ze ook dat het de aandacht trekt van mensen die wellicht iets voor het initiatief kunnen betekenen. Dat kan door haar actie te delen en de aandacht die het krijgt mee te helpen te vergroten. Dat kan door zelf geld over te maken maar dat kan ook door bijvoorbeeld plaatselijke ondernemers of bijvoorbeeld rotaryclubs die iets willen doen voor een groep jongvolwassenen die net even dat zetje richting hun eigen toekomst kunnen gebruiken.

Het geld zal altijd goed worden besteed. Zo is er naast de 20 appartementen ook een 21e ruimte die zal worden ingezet als gemeenschappelijke ruimte. Deze wordt kaal opgeleverd maar met wat extra steun kan dit een hartstikke fijne ruimte worden waar de jongeren elkaar kunnen ontmoeten en activiteiten kunnen ontplooien. Te denken valt aan koken onder begeleiding zodat ze dit wellicht op termijn steeds meer zelf kunnen gaan doen maar ook bijvoorbeeld een bordspellenavond of filmavond organiseren om het onderling contact te verstevigen en de kans op vereenzaming tegen te gaan.

Naast dat we de onderlinge band willen versterken zien we het ook voor ons dat de gemeenschappelijke ruimte nog breder, dus ook gericht op ontmoeting met de omgeving, kan worden ingezet. Maar deze ruimte kan pas echt het hart van het appartementencomplex worden als we het inderdaad multifunctioneel in kunnen richten en hier is gewoon heel veel geld voor nodig. Natuurlijk zijn we ook heel blij als mensen op een andere wijze willen helpen. Heb jij ideeën neem dan contact op via info@stichtingeigensleutel.nl en dan neemt iemand van het bestuur zo snel mogelijk contact met je op.